lördag 8 februari 2014

Jag vill känna att jag lever

Skribent: Jessica Ahlbom
 Tema: Det jag önskar om framtiden
  Redaktör: Jessica Ahlbom

Jag vill resa. Uppleva saker. Träffa nya, fantastiska och roliga människor. Jag vill göra så mycket! Jag vill se och uppleva allt. Jag vill inte vakna upp en morgon och inse att hela mitt liv har passerat, utan att jag har gjort och upplevt allt man kan tänka sig. 
Jag vill hålla om mina vänner, och spendera tid med dem jag älskar. Jag vill inte ångra någonting när jag är gammal. Jag vill se tillbaka på mitt liv med ett leende, och känna att jag verkligen levde fullt ut.
Jag vill hitta någon att dela mitt liv med. Någon som jag inte vill spendera en dag utan. Någon som jag kan bråka om tvätten med, tjafsa om disken med, klaga på att hen aldrig håller reda på sina saker och lämnar sina skor framme i hallen.
Jag vill vara frisk. Jag vill vara en förebild och jag vill hjälpa. Jag vill ha mitt drömjobb, förhoppningsvis har jag det snart. 
Jag ger aldrig upp mina drömmar, jag kommer alltid kämpa för dem. Framtiden blir vad man gör den till. Jag ska göra den så bra som möjligt.

Inga kommentarer: