söndag 29 december 2013

Det kan förändras

Skribent: Jessica Andersson
 Tema: Jul
 Redaktör: Jessica Andersson

Nu är ju julen slut och jag hoppas att ni har haft det så bra ni kan. Min förra jul var okej. Men den slutade lika hemskt som alla andra högtider har varit under alla år som jag har varit sjuk.

I år var det annorlunda. Helt annorlunda. Den här julen blev den första högtiden på nio år som jag har mått helt bra, haft det roligt på riktigt, njutit och levt helt vanligt. Det har inte varit något matschema, ingen ångest, inga näringsdrycker, inga bråk, inget självskadebeteende, inga tårar. Det har bara varit bra. Jag har ätit och skrattat, träffat många människor som jag älskar. Helt enkelt haft en sådan högtid som jag alltid drömt om, en sådan högtid som många har. Då man umgås och har det trevligt.

Det jag egentligen ville säga, det var att det kan förändras. Hur många jobbiga år man än har haft, hur många svåra högtider man än har stått ut med, så kan det bli bättre och bra. Mitt liv kunde förändras, och det kan andras också. Trots att det inte alltid känns så, så kan det bli bra igen. Jag är glad och tacksam, för att det gick. Att förändra mitt liv och börja leva vanligt igen, trots allt kaos som jag har haft under många år. Det finns verkligen hopp. För mig och för er. För det kan förändras.

Imorgon tar Jessica Ahlbom över bloggen så jag vill passa på att önska er ett Gott nytt år!

Kram & kärlek.

Inga kommentarer: