lördag 25 oktober 2014

Välkommen Jenny till SHEDO:s blogg!

Hej på er! Idag är det dags att presentera Jenny som är en av våra nya skribenter på SHEDO! Snart är alla presentationer ute och vi gläds åt alla inspirerande, viktiga och kloka texter som kommer delas här på bloggen framöver!



Namn: Jenny Wikner
Ålder: 28 år
Bor: Örnsköldsvik


I många år ville jag inte bli frisk, jo till slut ville jag nog det, men inte just då. Kanske kände jag mig inte värd hjälpen eller så trodde jag inte att någon kunde hjälpa mig. Det fanns också den där delen av mig som bara ville bli sjukare och som var rädd för att bli frisk. Jag slösade bort många år på att sträva åt fel håll...

Nu, idag har jag insett att jag är värd hjälpen, precis som alla andra är värda att få hjälp! Jag har också insett att det finns rätt hjälp att få, det gäller bara att inte ge upp! Jag har fortfarande kvar den där sjuka delen av mig, men hon är inte alls lika stor och dominant som hon en gång var. Idag vill jag verkligen bli fri(sk), jag vill må bra och jag vet att jag är värd det!

Jag har många års erfarenhet av psykisk ohälsa och självskadebeteende och jag har gått igenom många faser och perioder under tiden. Jag har även haft mycket kontakt med psykiatrin. Jag har upplevt både bra och mindre bra vård, vilket gett mig erfarenhet och fått mig att växa som person. Jag är kreativ, konstnärlig, fantasifull och reflekterande. Jag tycker mycket om att skapa, och då mest att rita och måla människor och att hålla på med scrapbooking. Jag har alltid tyckt om att uttrycka mig i skrift och jag har en stark vilja att hjälpa andra och att bidra till ökad information och förståelse om psykisk ohälsa.

Jag hoppas att det jag kommer att dela med mig av här ska beröra, upplysa, skapa mer förståelse och ge hopp!
Ta hand om er!

Inga kommentarer: