måndag 16 december 2013

Veckans tema: Lyssna på mig!

Skribent: Jessica Ahlbom
Tema: Lyssna på mig!
Redaktör: Jessica Ahlbom

Hej alla fina! Hoppas ni har det bra. Nu är det en ny vecka och ett nytt tema, och den här veckans kommer att vara "Lyssna på mig!". Även om man är sjuk i en ätstörning, självskadebeteende, psykisk sjukdom, eller vad som helst egentligen, så är det viktigt att folk i omgivningen lyssnar på personen som är sjuk. När det gäller ens egna sjukdom och ens egna upplevelser är man ju den enda personen som faktiskt vet hur man känner och tänker om allt.
Har du några tankar om veckans tema? Vill du ge någon en känga för att de inte lyssnar på vad du har att säga? Eller kanske en guldstjärna till någon som är fantastisk på att lyssna och se till att du får din vilja igenom du med? Eller kanske kommer du på något helt annat? Jag vill jättegärna läsa era tankar och känslor om det här, så mejla till oss! Adressen är som alltid blogg@shedo.se

Ta hand om er!
Varma kramar, 
Jessica

1 kommentar:

På gränsen sa...

Min läkare på rättspsyk tog fram ett papper och ritade en fyrkant. Sen sa han, det här är din verklighetsbild. Så ritade han en större fyrkant utanför: Och det här är verkligheten, sa han. Därför kan jag inte lägga vikt vid vad du säger.

Känslan av vanmakt och rättslöshet genom hela vården har gjort mig väldigt illa.