söndag 14 juli 2013

Våga drömma

Skribent: Jessica Ahlbom
Tema: Mina drömmar
 Redaktör: Jessica Ahlbom

Min dröm är att jag ska kunna titta mig själv i spegeln och vara stolt över mig själv, och någonting som jag har åstadkommit. Det kan låta konstigt eller till och med löjligt för vissa, men det är min dröm. Att jag ska kunna vara stolt över mig själv. Känna att jag har gjort någonting bra med mitt liv som jag kan vara stolt över. Det behöver inte vara något stort, något litet räcker. Någonting som gör att jag kam titta tillbaka på det och känna "det där gjorde du bra Jessica, jag är stolt över dig!". Det är min dröm, och för mig spelar det ingen roll vad någon annan säger.
Att våga drömma, och hålla fast vid sina drömmar när man själv eller andra tvivlar, kan vara svårt. Drömmarna kan kännas avlägsna eller omöjliga att uppnå. Men det är bara du själv som sätter gränserna i ditt eget liv. Tillåt dig själv att ha drömmar, stora som små. En dag kanske de slår in. Det är du, och bara du, som skapar och fullföljer dina drömmar.

Varma kramar,
Jessica

Inga kommentarer: