fredag 12 juli 2013

Min dröm som blev sann

Skribent: Jessica Ahlbom
Tema: Mina drömmar
Redaktör: Jessica Ahlbom

Så länge jag kan minnas har musik varit en stor del av mitt liv. Jag skapar inte själv, men jag lyssnar mycket på det, och det har jag alltid gjort. Banden och artisterna som jag lyssnar på är mer än bara musik. För mig är det mer än bara själva låtarna som spelar roll. Jag bryr mig om personerna bakom musiken, hur den kom till, vad den betyder och liknande saker. Jag spenderar också mycket tid på att gå på konserter, en annan sak som jag har gjort väldigt länge.
Ett av mina favoritband är Mindless Self Indulgence, som jag har lyssnat på under flera år. För en tid sedan kom de till Sverige och skulle ha en konsert, och den skulle jag självklart gå på! Jag laddade i flera månader, och till sist var dagen för konserten äntligen här. Det var i december, så det var svinkallt ute, men jag satt ändå utanför arenan i timmar och väntade, jag skulle ha en bra plats.
Konserten var underbar. Jag vet inte om det beror på att jag hade sett fram emot den så mycket, att det är ett av mina favoritband eller om konserten faktiskt var grym, men jag tyckte att det var fantastisk i alla fall. Efter konserten ser jag plötsligt att bandet kommer ut till publiken och pratar med oss. Helt plötsligt står jag framför Lyn Z och Kitty, mina största kvinnliga förebilder. Och jag får möjligheten att gå fram till dem och prata med dem. Jag fick en liten kort pratstund och deras autografer, inte bara med dem utan med resten av bandet också. Den dagen gick min dröm i uppfyllelse.
Med detta inlägg vill jag bevisa att drömmar faktiskt kan gå i uppfyllelse, även om de ibland verkar avlägsna och omöjliga. Jag hade aldrig trott att jag skulle få träffa detta fantastiska band och dessa kvinnor som jag hade sett upp till under så lång tid. Men det fick jag.

Varma kramar,
Jessica

Inga kommentarer: