onsdag 10 juli 2013

Drömmar håller dig vid liv

Skribent: Emelie Constant
 Tema: Mina drömmar
 Redaktör: Jessica Ahlbom

Hur ska man kunna blicka framåt när allt känns slut? När jag mådde som sämst kunde jag inte se någon framtid... Någon kunde t.ex. säga: "Det kommer bli bättre, tänk om ett år då du slutar på den här skolan!" 
När jag tänkte mig ett år fram i tiden... Så såg jag bara svart. Jag trodde att jag skulle ha gett upp vid det laget.
Men jag har en dröm som jag försökt att klamra mig fast vid. Redan när jag gick på dagis och inte kunde läsa, så satt jag med bilderböcker i händerna och hittade på historier. Jag har alltid älskat att skriva, och det är något som jag vet att jag är bra på. Något jag har svårt för att se mig själv som bra... Men att skriva är något jag faktiskt vet om att jag kan. Min dröm är att börja på skrivargymnasiet i Örebro och senare i livet kunna leva på att vara författare. Men innan måste jag ha något jobb vid sidan av. Då vill jag hjälpa andra människor eller bli krönikör. Och även fast också det verkade ganska meningslöst när jag mådde som sämst så hade jag ändå lite hopp. Någon gång kanske jag mår bättre. Och med det jag har upplevt så kommer jag kunna skriva en jäkla massa bra berättelser. Denna dröm kanske inte ens kommer gå i uppfyllelse... "men den kan göra det", tänker jag alltid. Att skriva ner mina känslor får mig alltid att tänka lite mer positivt. Detta var en av sakerna som höll mig vid liv.

Inga kommentarer: