måndag 9 januari 2012

Tema: Ett nytt år

Skribent: Emelie Jonsson
 Tema: Ett nytt år
 Redaktör: Emelie Jonsson

Ja, det är väl ingen som har missat att det är ett nytt år? Redan är vi inne i andra veckan på det nya året & jag har lite svårt för att acceptera ett nytt år. Det brukar alltid kännas lite extra tufft när alla planerar inför nyårsfest och jag bara vill lägga mig under täcket och bara hoppas på att det nya året kan vänta lite lite till.
Men tyvärr så anpassar sig inte världen för mig utan jag får helt enkelt anpassa mig efter världen.

Det är ett nytt år - men so what? Varför är det egentligen en sådan hets kring det här med ett nytt år.
Alla ska börja med sina nya liv. Nyårslöften sägs i varje hörn och om några månader kommer säkerligen 80% av personerna som gett löften bryta dessa. Nu är inte jag någon som vet något om statistik men det är bara vad jag tror.

Jag ger inga nyårslöften. Det var för några årsedan jag sa mitt sista nyårslöfte och det var: "Jag ska aldrig mer ge några nyårslöften" och det har jag hållt sedan dess.

Men hur känner ni inför ett nytt år? Är DU personen som tänker "Ett nytt år - nya möjligheter" Eller kanske är du lika negativ som mig och tänker "Ett nytt år - nya problem" ?

Jag ska försöka tänka ut något positivt med att det är ett nytt år. Något positivt måste det ju finnas.
Det jag tror på skulle hjälpa mig och säkert många andra är att göra upp små mål. Så att man har någonting att se fram emot. Kanske har det bestämts att ni ska ut på en resa senare i år? Kanske har du en viktig match i fotbollen? Du kanske ska bli Mamma/Pappa/Storebror/Storasyster osv. ?  Ja vad det nu än är, det kan ju vara små saker också, som att något bra på tvn visas nästa vecka, eller att en film kommer på bio. Eller varför inte att din favorit-tidning kommer med nytt nummer varje vecka.

Ja, jag tror ni förstår min tankebana nu va?

Så i nästa inlägg kommer jag att skriva upp en liten "att se fram emot & mina målsättningar-lista" inför 2012.

Om ni har något att dela med er av vad gäller ett nytt år.
Tveka inte att maila till oss: shedo.blogg@gmail.com



Inga kommentarer: