måndag 7 november 2011

Att längta tillbaka och att leva i nuet

Skribent: Karin Carlsson
Tema: Att längta tillbaka och att leva i nuet
Redaktör: Karin Carlsson


Denna veckan kommer temat vara ”Att längta tillbaka och leva i nuet

Under många år då jag själv var fast i det svåra drömde man om ett liv utan det mörka. Men idag när jag lever tillsammans med min sambo och våran son, kan jag ibland längta tillbaka för det är en del av mig.

Då menar jag inte att jag längtar till det jobbiga, men att våga tillåta sig att längta och minnas samtidigt som man bygger upp pusselbitarna för att leva i nuet. För tiden i det mörka kommer alltid att vara en del av mig och de har bidragit till att jag är den jag är. En pusselbit till min personlighet i kombination med många nya pusselbitar.

För att sen mina olika pusselbitar och minnas brukar jag sortera, klippa och klistra och bilda ett kollage med allt det positiva som fanns i det mörka och bygga på med allt det positiva och lyckliga som finns idag. Så jag bygger upp mina mörka år till lyckliga år trotts det jobbiga. Efter en stund har jag mitt kollage, som gör att jag ser allt ur ett annat perspektiv och åter kan leva i nuet en stund.
Vad gör du för att leva i nuet och tillåta dig att minnas? Vad gör man för att leva i nuet och se det spegelvänt?

Må gott!

Karin Carlsson

Inga kommentarer: