måndag 3 oktober 2011

Att leva med en ätstörning / Att leva med en närstående med ätstörning

Skribent: Emelie Jonsson
Tema: Att leva med en ätstörning
 / Att leva med en närstående med ätstörning

 Redaktör: Emelie Jonsson
Att leva med en ätstörning.
Det kan vara minst lika jobbigt och påfrestande för en nära anhörig som för personen själv.

Som närstående kanske man kan känna sig otillräcklig?!
& som "drabbad" kan man kanske känna att föräldrar och vänner lägger sig i för mycket.

Ja, det är så delat. Även själva sjukdomen är väldigt delad.
Jag tror förövrigt att alla personer är olika även fast de kanske har just samma diagnos.
Tror inte att alla anorektiker beter sig likadant, eller alla med UNS är likadana osv.

Den här veckan vill jag fokusera på livet med en ätstörning.
Jag skulle bli glad om ni läsare kunde dela med er av era tankar.
Har ni någon text, tveka inte att skriva och skicka till oss på shedo.blogg@gmail.com

Har ni kommit ur eran ätstörning? Är du anhörig till en person med ätstörning?
Kämpar ni fortfarande?

När insåg du att du var sjuk? Vad får du / fick du för hjälp? Hur anser du att vården för ätstörning ser ut?



foto: google.se

Ja här ser ni några frågeställningar ni kan ha i huvudet när ni skriver. Men det finns så klart så mycket mer ni kan inrikta er på. Så bara att skriva och jag ska försöka uppdatera det jag kan om mina upplevelser av vården för ätstörning.

Varma hälsningar,
Emelie