torsdag 21 juli 2011

Mod och NaturNärhet.

Skribent: Katrin Andersson
Tema: Min högsta önskan
Redaktör: Elin M. Liljeholm


 Foto: deviantart.com

Det är svårt för mej formulera min högsta önskan, om jag inte får nämna fred på jorden, harmoni mellan alla levande väsen, att människor vaknar upp och låter hela jorden (vattnet, jorden, luften, Allt!) vara i sin naturliga harmoni, att människor slutar vara så rädda för varandra och sej själva, utan vågar mötas, verkligen Mötas osv.

Men om jag ska försöka ändå.. Även fast det kanske inte är så stor skillnad, för den innehåller liknande delar, men i en mindre del av världen, för jag har fortfarande svårt hitta de små drömmarna som inte innefattar mest hela livet, om jag ändå ska passa på önska mej något alltså..

Min högsta önskan är att finna styrkan i mej igen. Att våga stå kvar i den och verkligen leva i den. Istället för att krypa ihop och gömma mej som jag alldeles för ofta har så nära till att göra så fort andra människor närmar sej. Jag vill våga leva i mitt starka jag även så det syns på utsidan.

Det är så många drömmar jag har! Bygga upp ett harmoniskt hem i samklang med naturen (är lite på väg med det redan.) Odla och till stor del ta vara på vad naturen har att erbjuda. Under min livstid besöka åtminstone några fler platser runt om i världen där människor lever nära naturen, ta del av deras kunskaper, och möta växterna som finns där.

Jag vill simma med delfiner igen. Få barn (som jag föder hemma!) och ta med dom och visa det vackra och hela som naturen och världen och många människor fortfarande har. Jag vill ha en sysselsättning jag trivs med som gör att jag kan få de pengar jag behöver på eget sätt istället för från försäkringskassan, så jag kan känna mej fri att verkligen göra allt det jag vill istället för inte riktigt våga av rädsla för att de ska tycka det sticker ut för mycket eller är för annorlunda. Jag vill våga vara den jag är.

Och så vill jag fortsätta kunna uppskatta de små sakerna livet har att erbjuda, gå barfota på jorden en himla massa mer, krama många träd, umgås med människor på ett avslappnat sätt, och så småningom bli en klok gammal tant med mycket värme, en färgglad hatt och många sagor att berätta!




Inga kommentarer: