tisdag 19 juli 2011

Min högsta önskan

Skribent: Elin M. Liljeholm
Tema: Min högsta önskan
Redaktör: Elin M. Liljeholm



Bild: Google


Om du fick önska dig vad du ville och din önskan skulle gå i uppfyllelse, vad skulle du önska dig då?

Själv tycker jag att den frågan är lite knepig, för om någon frågar mig vad min högsta önskan är så känns det som att jag måste önska mig någonting stort och omfattande och som rör hela vår mänsklighet. DÄrför blir mitt svar oftast att jag önskar att alla människor var lika mycket värda oavsett hudfärg, religion, samhällsklass, politiska åsikter och sexualitet. Eller kanske fred på jorden?

Den här veckan vill jag dock att vi ska tänka annorlunda, och låta det handla om oss och våra personliga önskningar! Vad önskar du dig? Varför? Vad skulle det betyda för dig om din önskning blev sann?

Om du inte kan välja en önskning så välj två! Eller tre!

Skicka sedan in din text till Shedo.blogg@gmail.com
och som vanligt så går det bra att vara anonym om man vill det!



Inga kommentarer: