tisdag 29 mars 2011

Utveckla och utvecklas.

Skribent: Linda Adolfsson
Tema: Utveckling
Redaktör: Linda Adolfsson

Svårigheter skapar utveckling. Kanske inte alltid en önskad utveckling, men den följer med. Vi växer, vi växer ifrån något och till något annat. Vi märker plötsligt att det som skrämde livet ur oss för några år sedan nu inte oroar oss det minsta. Vi märker att vi har en annan medkänsla för andra människor. Vi märker att vi lär oss nya saker om oss själva.

I slutet av veckan kommer jag att berätta om min egen utveckling de senaste åren. Från institutioner och ut i friheten och hur jag började tycka om mig själv, steg för steg. Hur jag fortfarande än idag, i vardagen, behöver utmana mig själv.

Skriv och berätta! Hur har du utvecklats? På ett år? På tio år? Vad har du varit rädd för som du nu vågar möta? Vad har livet lärt dig hittills? Vilka personer har varit viktiga för din utveckling? Har du något råd till andra om personlig utveckling? Vad är baksidan av utveckling, har du känt av den?

Alla ord är välkomna till shedo.blogg@gmail.com

Inga kommentarer: