torsdag 24 mars 2011

Resor och äventyr

Skribent: Emelie Jonsson
Tema: Det vackra med livet 
Redaktör: Emelie Jonsson

Livet är inte alltid något man kanske ser som vackert och inte när man är mitt upp i sin sjukdom. Men försöker man att hitta små saker som gör livet lite ljusare kan det kännas lite lättare för stunden och man utvecklar sin sida att kunna hitta fler och fler saker som betyder någonting.

Det som för mig är vackert i livet är resor och äventyr. Jag älskar att se nya länder och städer, åka runt och hitta nya sevärdigheter och så klart bra shopping.

De resor som ligger närmast mitt hjärta är språkresan till Malta 2006 och min USA vistelse 2008, då jag tillbringade 3 månader i delstaten Connecticut.

Jag vet inte riktigt varför jag ser detta som någonting vackert för just mig, men det är väl att jag blir glad av att resa och jag känner mig oftast som en ny människa när jag befinner mig utanför Sveriges gräns.
Jag kan vara mig själv när jag är någon annan stans, och jag har chansen att finna nya människor och binda fler vänskapsband.

Att resa och shoppa är vackert med livet för mig, vad är det som är vackert med livet för dig?


Inga kommentarer: