onsdag 26 januari 2011

Nytt tema, vecka 4

Skribent: Kajsa Andersson
Tema: Min dyrbaraste ägodel
Redaktör: Kajsa Andersson

Ett par av de senaste veckornas teman har handlat om viktiga och betydelsefulla personer i våra liv ("om du fick träffa vem som helst", "förebilder", "tack för att du finns" etc.) och det är förmodligen de människor som lever runt omkring oss som gör våra liv värda att leva men nu tänkte jag att vi skulle fokusera på materiella ting.

Jag slår vad om att du har en ägodel som betyder lite extra mycket för dig: kanske är det din dator eller din mobiltelefon som är ovärdelig just för att du kan hålla kontakten med betydelsefulla människor som befinner sig långt ifrån dig? Kanske har du ett gosedjur kvar från när du var liten som du absolut inte klarar dig utan? Eller har du fått något fint och personligt i present någon gång som du blev extra glad över och som du aldrig kommer att göra dig av med? Har du gjort ett riktigt kap på en second hand-affär? Har du ett tursmycke som du alltid bär?

Berätta om din dyrbaraste ägodel, skicka in ditt bidrag till shedo.blogg@gmail.com!

3 kommentarer:

Elin sa...

Jättebra tema :) Ska skriva ihop ett bidrag när jag får lite tid över :)

Sofhi sa...

Jag vill också bli skribent :O Får man det?

Föreningen SHEDO sa...

Sofhi: Det är bara att skicka in texter till shedo.blogg@gmail.com. Har du förslag till teman så skicka in det också! :)

/Linda