måndag 31 januari 2011

En dyrbar ägodel att kämpa för

Skribent: Linnea Björndahl
Tema: Min dyrbaraste ägodel
Redaktör: Kajsa Andersson

Min dyrbaraste ägodel är en pärla till mitt ikonarmband. Bilden på pärlan föreställer en ängel, min skyddsängel, som alltid ligger och vakar över mig på mitt nattduksbord.

Själva armbandet fick jag av en av mina bästa vänner och jag hade det på mig dygnet runt. Men efter ett tag upptäckte jag en vass kant på det vilket gjorde att jag inte kunde hantera det längre, eftersom jag har ett självskadebeteende. En dag fick jag nog och bad en vän att ta hand om det tills jag kunde hantera det igen. Hon satt och pillade lite på det och plötsligt flög pärlorna åt alla håll och kanter! Efter en stunds omkringkrypande på golvet hade vi till slut hittat alla bitar, och då gjorde hon något jag aldrig kommer glömma. Hon la en av pärlorna i min hand och sa ungefär så här: "På den här pärlan är det en bild av en ängel, din skyddsängel. Ha den på ditt nattduksbord som en symbol för att du inte är ensam. Resten av armbandet låter jag ligga på mitt kontor, och en dag när du har blivit frisk så kommer du och jag tillsammans pussla ihop det igen."

Detta tänker jag på varje gång jag ser pärlan, och det går inte att beskriva med ord hur mycket jag längtar till den dagen då hon och jag ska pussla ihop armbandet igen. Vägen dit är lång och krokig, men jag ska klara det. Dagen blir inte idag och inte imorgon, det vet jag. Men den kommer, för jag tänker kämpa.

2 kommentarer:

Elin sa...

Verkligen gripande och starkt skrivet! <3

En dag är jag säker på att du kommer få bära ditt armband igen! Fortsätt kämpa! För var dag som går kommer du närmare målet! :)

Kramar & styrka! - Elin

Linnea sa...

Åh tack vad det värmer mitt hjärta, och betyder verkligen mycket! <3

Stor kram! /Linnea