lördag 23 oktober 2010

Livets små mirakel

Skribent: Thérèse "Innie" Eriksson
Tema: Ljus i höstmörkret
Redaktör: Elin M. Liljeholm

Den senaste veckan har varit tuff, med många intensiva känslor. Höstmörkret har gjort sitt, och oväntade, oönskade besked har gjort sitt. Motivationen släpar i backen och humöret har fallit i takt med snöflingorna och regndropparna. Då har det varit fantastiskt att få bryta av med glädjande besked från vännerna. Jag befinner mig nu i åldern då många av vänner runt omkring mig förlovar sig, gifter sig, köper hus, får fast jobb eller ... får barn!

Tidigare i veckan pratade jag med en saknad vän från gymnasiet som kunde berätta att hon blivit gravid med sitt andra barn. En annan vän, som också vigde mig och min make för en dryg månad sedan, är gravid med en liten kille. För ett par dagar sedan fick jag ett SMS från en alldeles speciell vän, med en underbar bild på Liten som bor i hennes mage. Och sist men inte minst - i förrgår blev ett kärt kompispar föräldrar för första gången, till en bedårande liten Ebba. Att ha fyra vänner i sin absoluta närhet som väntar - eller just har fått - barn är en ren välsignelse när livet känns kymigt och motigt. Att få ta del av ultraljudsbilder, bebishänder och gravidmagar är någonting alldeles speciellt. Det värmer i råkalla oktober, och glädjer som ingenting annat. 






Inga kommentarer: