måndag 30 augusti 2010

Tidsfördriv och distraktioner

Skribent: Emelie Jonsson
 Tema: Tidsfördriv och distraktioner
 Redaktör: Emelie Jonsson
Denna veckans tema kommer alltså att vara: Tidsfördriv och distraktioner. Vad brukar du sysselsätta dig med när du är rastlös, behöver få något annat att tänka på, eller bara har tråkigt och behöver göra något som du kan spendera bort tiden med?

Jag vill ha tips från er, så skriv gärna till bloggmailen med era tidsfördriv och distraktioner så publiceras de här i bloggen. Jag ska försöka att varje dag den här veckan komma med förslag vad man kan hitta på för att distrahera sig själv, eller bara ha för att fördriva tiden.

Idag är mitt tips till er som behöver ett tidsfördriv:
- sortera era böcker eller cd-skivor i speciella kategorier eller i bokstavsordning.
- Gå in på http://cabaoo.com/listboxen/ , där hittar man många roliga listor man kan fylla i (jag är ett "listfreak" och brukar tillbringa min tid med att fylla i sådana listor)
- Eller gå in på tjuvlyssnat.se! Där kan du alltid få dig ett skratt för dagen.

2 kommentarer:

Hanna sa...

lumosity.com :o) Små hjärnträningsspel! Tycker dom är jättebra när man behöver återfå fokus.

Rebecca MW sa...

Vilket bra tema!

Vill passa på att tipsa om att Lyckobloggen just nu utlyst en tävling (gäller t.o.m. den 7:e september): Skriv ett blogginlägg om din bästa strategi för att höja humöret! Den som vinner får ett bokpaket. Mer om tävlingen kan man läsa här: http://www.lyckobloggen.se/?p=3026