torsdag 26 augusti 2010

Mellan tvivel och jubel

Skribent: Amanda Duregård
Tema: Ut i verkligheten
Redaktör:  Amanda Duregård



Igår kom jag hem ifrån Västnytt med en lite tryckande känsla. Ingen hade riktigt tid med mig igår, och jag ville inte vara till besvär. Satt framför datorn och smågrejade mest hela dagen. Hade tur som såg när en av de andra tog lunch, och gick efter med min matlåda. Men jag blev osäker - stör jag bara när jag sitter där? För att pigga upp mig på kvällen såg jag några avsnitt av Mia & Klara, det hjälpte lite mot oduglighetskänslorna.


På väg mot nya möjligheter!
Sedan blev det ny dag. Jag var duktig på morgonmötet idag, och sa till att jag gärna ville komma ut och intervjua någon. Skulle de våga ge mig det förtroendet? Hade en fotograf tid att följa med en liten praktikant på ett jobb som hon kanske kommer att misslyckas med? Snart efter mötet sökte en av cheferna upp mig och satte ett papper i min hand. Uppdrag från Rapport: de behövde en intervju med en forskare till ett inslag som ska sändas på söndag. Den intervjun jag gjorde idag var min första någonsin på SVT. Och har jag lite tur nu så är det inte den lokala nyhetssändningen den visas i, utan i ett program med många hundra tusen tittare. Jag gjorde en massa små fel under intervjun men vad gör det? Tycker Rapport att det duger så tänker inte jag klaga!

Ps. Lyssna på radioprogrammet Karlavagnen från den 24:e augusti, där människor ringer in och berättar hur de vågade ta steget ut i arbetslivet.

3 kommentarer:

KatarinaM sa...

Stort grattis till det lyckade uppdraget! Det är en skön känsla när det sker!

Märta Kajsa sa...

Coolt! Grattis till dina framgångar! Är imponerad! Kram

Amanda Duregård sa...

Tack! :)