måndag 23 augusti 2010

Början på något nytt

Skribent: Amanda Duregård
Tema: Ut i verkligheten
Redaktör: Amanda Duregård

Idag påbörjade jag mitt arbete som reporter på Västnytt i svt. Jag ska vara praktikant där hela hösten och har fått egen mobiltelefon, datorinloggning och passerkort. Det är mitt första niotillfem-jobb någonsin. Prestationsångest och skam över mitt förflutna gnagde i huvudet när jag gick av bussen i morse.

Har du varit med om något liknande - att ta steget från ständig ångest till ett vardagligt liv som alla andras? Plötsligt mätt efter samma måttstock som "de friska"? Dela gärna med dig av din upplevelse här på bloggen: maila till blogg@shedo.org.


Jag måste sluta tidigare på onsdagar. Två timmar tidigare. Jag ville helst slippa förklara varför, att det är för att hinna till terapin på öppenpsyk. Jag kommer undan. Schemat måste ändå vara några timmar kortare än de andras, så schemaläggaren skrev in de tider jag önskade utan att fråga. Vad skulle jag ha sagt annars?


2 kommentarer:

Moa Andersson sa...

Nu har jag suttit här i några minuter och försökt få fram något vettigt att skriva för då sätter ord på så mycket känslor

Amanda Duregård sa...

<3