onsdag 9 juni 2010

Ja bara håll igång, hela veckan lång

Skribent:Emelie Jonsson
Tema: Musiken och dess texter
 Redaktör: Emelie Jonsson


Idag är det en speciell dag här i småstaden, en dag då det redan är full gång på gymnasiets treor.
Det är studentdagen och jag känner känslan i magen, gråter lite över att det inte är jag som står där i vit klänning, vita studentmössan och ett skrik om "Fy fan vad vi är braaaaa". Men jag gjorde det där för två år sedan så jag får helt enkelt tänka tillbaka och minnas med ett leende.

Jag sitter nu i skrivandets stund och lyssnar på olika remixer utav studentsången och jag minns med ett leende när vi i klassen stod där på flaket och hoppade i takt till all skön musik som dunkade ut ur våran musikanläggning. Det var min lyckligaste dag och jag glömde verkligen allt som rörde sig i mitt huvud. Nu var det bara att fira att mina år i skolan var slut och jag klara det - I did it! Jag skrek mig hes den dagen för två år sedan. Jag snubblade på rampen upp på scenen när vi skulle springa ut, med skavsår på mina knän stod jag inför tusentals(?!) samlade stadsbor vid skolan och skrek "sjung om studentens lyckliga daaaar".
Sprang ner till min familj och kvävdes av stora upplåsbara badfigurer, blommor, mjukisdjur etc.

Det var många som sa att jag såg ut att vara lyckligast i småstaden den dagen, och jag tror dessa hade rätt. Jag var så lycklig, mina ögon glittrade av lycka och jag kände äkta glädje inombords och av att lyssna på studentsånger och kolla på kort från studenten så kan jag känna lyckan inombords, jag blir full av glädjetårar och jag önskar alla studenter en fin kväll och ett minne för livet.

foto: privat

På youtube kan ni lyssna på en av låtarna som säkert kommer spelas varm här i staden i eftermiddag: Studentsången

Inga kommentarer: