fredag 11 juni 2010

Bara viljan att finnas kvar

Skribent: Emelie Jonsson
 Tema: Musiken och dess texter
 Redaktör: Emelie Jonsson
Jag har många låtar som favoriter, men någon som alltid kommer finnas närmast hjärtat är Gabriellas sång som Helen Sjöholm sjunger. Från när jag såg filmen Så som i himlen på bio har den låten haft en speciell plats i mitt hjärta och där kommer den få finnas kvar.

Jag vet egentligen inte varför, men det berör något otroligt mycket och beskriver så mycket.
Otroligt fin text som sjungs av en av sveriges bästa sångröst enligt mig.

Tror nog att de flesta har hört den här låten, men de som inte har det - ni har missat något så då får ni kolla in här: Gabriellas sång.

Jag lever för musiken och musiken är något stort för mig.

foto: deviantart.com

1 kommentar:

Dora sa...

Jag håller med dig. Sedan jag läste om veckans ämne tänkte jag på Gabriellas sång. Den texten är så rörande och så sant. Jag hade med mig de orden när jag inte mådde bra: jag vill känna att jag levt mitt liv...