tisdag 8 juni 2010

Allt är nästan perfekt

Skribent: Emelie Jonsson
 Tema: Musiken och dess texter
Redaktör: Emelie Jonsson
Musik, ja det är faktiskt mer än bara något som låter. Något som spelas ut ur stereon med ljud.
Det är faktiskt texter, texter som berör, lugnar, roar, får en att le, bli varm inombords. Ja jag kan hålla på länge och skriva vad musiktexter kan göra med en människa. Jag vet inte om alla håller med mig, men musik är något jag inte kan leva utan och som får mig att kunna känna olika känslor.

Jag är helt klart beroende av musik och kan inte gå utanför dörren utan att ha musik i öronen.

Det finns som jag skrev i förra inlägget många olika genrer, artister och låtar - jag är nog en allätare tror jag.
Lyssnar på det mesta, men så finns det ju musik som jag helst lyssnar på och det är Lars Winnerbäck och Melissa Horn eftersom deras texter beskriver så otroligt mycket och de kan sätta ord på det där jag försöker att förklara.

När människor runt omkring mig frågar mig vilken min favoritlåt med Lars Winnerbäck är så är det helt omöjligt att svara på den frågan. Han har ju så många underbara låtar och nästan alla hans låtar har något speciellt.

Men idag tänkte jag bjuda på hans låt : "Nästan perfekt".
Fråga mig inte varför jag valde just den, men den kändes helt enkelt som en låt för 8 Juni 2010.

Inga kommentarer: