tisdag 15 juni 2010

Tema Barn

Skribent: Johanna Olsson
 Tema: Barn
 Redaktör: Johanna Olsson

Jag har denna vecka valt temat: Barn. För mig är barn något utav det mest oskyldiga, ärliga, uppriktiga, kärleksfyllda och glädjebringande som finns. En av de bästa sakerna jag vet att göra är att umgås med barn. De får mig alltid på bra humör och de får mig ofta att se på världen från dess enkla sida.
Barn är alltid uppriktiga och de är så oformade av livet att de bekymrar sig över morgondagen. De lever i nuet och tar vara på stunden. De skrattar när de har roligt eller mår bra och de gråter när de har ont, är arga eller mår dåligt.

Men denna vecka har jag valt att fokusera på den glädje som barn ger. Först ut kommer en text från Amanda som hon skrivit om hur det är att bli fadder till ett barn. Sedan kommer jag även att publicera ett inlägg med störtsköna barncitat, något som verkligen kan bringa lycka.

Dagens citat från ett barn som cyklade med sin mamma i motvind: "åh nej, jag fick luft i munnen!!"

Om du känner att du har någon tanke, känsla eller berättelse kring barn som du vill förmedla så tveka inte att skicka in ditt bidrag till shedo.blogg@gmail.com
 
Foto: Privat

Inga kommentarer: