måndag 7 juni 2010

Follow me to the sun, Flying high in the sky

Skribent: Emelie Jonsson
 Tema: Musiken och dess texter
 Redaktör: Emelie Jonsson
Musik. Känn på ordet, m u s i k. Jag tror inte jag är ensam om att ha musiken som ett stort brinnande intresse och ha musiken som något man är beroende av. Har ni något att dela med er av kring musik och dess texter får ni gärna skicka in erat bidrag till veckans tema till våran mail.

Veckans tema kommer vara "Musiken och dess texter" Och jag tänkte då denna vecka ta upp musik som berör, gör mig glad, får mig att tänka på annat eller som jag helt enkelt bara tycker om.

Vad är det för musik som får er att slappna av, tänka på annat eller helt enkelt bara gillar att lyssna på.
Det finns ju en mängd olika musikgenrer och olika låtar och artister där ute & det är nog mycket man aldrig hört talas om. Därför tycker jag om att tipsa om musik - man kan hitta någon ny favorit att lägga till i sitt eget arkiv.

Häromdagen satt jag och sökte efter låtar som heter samma som mitt namn "Emelie". Men typiskt nog dök det bara upp dansbandslåtar och jag som inte är något starkt fan till dansband blev lite besviken, och ändrade då min sökning till "Emily" och där dök den där låten upp, den låten som får mig att tänka till, låten som berör mitt hjärta.

För mig är det så, om jag hör en låt där artisten sjunger mitt namn så berörs jag så mycket mer - någon mer som känner igen sig i det? Det känns som att det handlar om en själv och jag tar till mig texten på ett helt annat sätt.

Låten jag tänkte lägga ut här idag är den här låten om Emily och den sjungs av ett band som heter Charizma.
Och en rad i texten som betyder för mig och som får mig att fortsätta kämpa är ;

Emily, take my hand

Let me show you another world

Follow me to the sun,
Flying high in the sky


Emily, there is more to this life
than these eyes can see


Follow me
to the place where you know you belong


You need to let go now
And see what is true this time
There`s so many things still to be found
 
 
foto: deviantart.com


Här finns låten på youtube:
Charizma - Emily
 

1 kommentar:

Thérèse Eriksson sa...

Åh, musik ... <3 Och vilken vacker text du hittade - kan inte lyssna på låten för ögonblicket men texten låter lovande! Ser fram emot att läsa fler inlägg på det här temat!