onsdag 5 maj 2010

Det som får en att hitta tillbaka till ljuset

Skribent: Caroline Danielsson
Tema: Någonting som betyder
 Redaktör: Emelie Jonsson

Någonting som verkligen betyder något är någon som kan få en att hitta tillbaka till ljuset efter att ha varit vilsen ett tag i mörkret. Någonting som får en att glömma allt negativt och all smärta. Någonting som gör att man släpper allt och kan bara vara sig själv. Ingen press, ingen ångest, bara värme.


För mig kan det vara en latte hos en nära vän där man antingen kan prata en massa eller bara vara tyst utan att känna att det blir en konstig stämning.

Det kan vara en varm kram från min sambo när jag mår dåligt. Känslan av att veta att han alltid finns där för mig.

Det kan också vara mina katter som springer runt och busar eller som jag kan klappa när jag är ledsen. De dömer mig aldrig, utan bryr sig bara om hur mycket kärlek och kel de får.

Något som verkligen betyder något är även mina föräldrar och min bror som jag vet alltid ställer upp. Jag kan ringa och prata med dem när som.

Min terapeut är någon som verkligen betyder något med. Hon kämpar verkligen för mig och tillåter mig att släppa masken framför henne. Jag får vara ledsen, behöver inte alltid vara glad och jag kan säga vad jag vill till henne. Hon ger mig en massa tips på vad jag kan göra annorlunda istället för att vara självdestruktiv. Hon hjälper mig att knyta upp knutorna i bröstet o magen.

Alla dessa människor ger mig styrka på den väg som jag själv måste gå. Jag vet att jag är ensam men jag har olika verktyg i form av dessa personer och djur. Det är det som verkligen betyder något.

Inga kommentarer: