lördag 20 mars 2010

En dröm besannas

Skribent: Pia Ejeklint
Tema: En upplevelse jag önskar alla
Redaktör: Therese Björck



Popgruppen Play skulle vara förband till Destiny's Child på Globen i Stockholm och jag var en utav de som skulle dansa bakom Play som bakgrundsdansare. Egentligen blev det hela ganska misslyckat då planerna snabbt ändrades, vi hade bara någon minut på oss att få på oss sminket och väl uppe på scen blev det en del krockar och felaktig koreografi. Men, trots allt det där som gick fel, det som inte gick som det skulle så minns jag känslan. Vi klev in bakom scenen och kunde nu kika ut på ett fullsatt Globen som satt där och jublade, redo att se Play och Destiny's Child. Att kliva upp på den stora scenen och bara göra det man älskar inför en publik så stor att det nästan inte kändes verkligt. Det som blev fel spelade absolut ingen roll, jag hade just fått uppleva något av det häftigaste i mitt liv!

Foto: www.gettyimages.se

1 kommentar:

Thérèse Eriksson sa...

Wow, Pia, vilken upplevelse! Jag förstår verkligen att det var riktigt häftigt! Tack för att du delar med dej :-)