måndag 18 januari 2010

Att våga be om hjälp

Skribent och redaktör: Therese Björck
Tema:
När hjärtat slår ett extra slag


När ni läser det här ligger jag i bästa fall och sover. I sämsta fall försöker jag släpa mig igenom en föreläsning om intelligens. Jag gissar på att jag kommer att känna mig allt annat än intelligent när jag sitter där, oavsett hur intressant det är.

Det är nämligen så att jag har varit på tre veckors semester och precis återkommit till Sverige igen. Jag är en mycket ömtålig person när det kommer till sömn, och med tanke på att jag reser i över ett dygn, ska ställa om mig sju timmar och säkert inte har sovit en blund på flygplanet, så ni förstår säkert själva hur jag kommer att må.

Själv var jag en aning nervös för att be om hjälp under den här veckan, då jag starkt har levt efter att försöka klara mig själv till varje pris, men varje tillfälle att öva är gott nog så jag samlade mod och frågade. Eftersom jag har så snälla medredaktörer så var det naturligtvis inga problem, de lovade att komma till undsättning under den här veckan, så att jag kan ta igen lite sömn, gå på seminarier och skriva tenta, därför är kommer veckan bjuda på redaktörernas erfarenheter om när hjärtat slår ett extra slag. Jag avslutar veckan med ett inlägg om saker som både får mitt hjärta att slå lite extra fort och saker som gör att det pirrar i min mage.

Foto: www.gettyimages.se

Inga kommentarer: