torsdag 17 december 2009

Läkande krafter

Skribent och foto: Josefin Alm
Tema: Andrum
Redaktör: Therese Björck



När all julstress kommer så garderar jag mig med värmeljus och mysig musik. Varför inte en bra bok eller en bra film/serie? Att ligga i sängen med en katt spinnande vid sin sida med levande ljus och musik. När jag mår lite sådär åker jag gärna till stallet och andas in all hästdoft. Det kan låta konstigt men jag blir lugn av att få känna hästdoften, av att få mocka och känna mig behövd, ute i skogen på hästryggen är det allra bästa. Bara skritta runt och tänka på allt och inget, prata med hästen och berätta om alla sina tankar. Sen när det blir julpyntat och hela stallet doftar av granris, då är julen fulländad.

När jag mår som allra sämst då gräver jag ner mig under täcket och sover. Jag har radion på och inget kan störa mig, allt som syns är en liten boll med en massa hår på. Sömn är den allra bästa medicinen enligt mig. Såklart med en katt vid sidan.
När jag mår bra så trivs jag i sängen med levande ljus och mysig musik. Nu har jag börjat få några nya favoriter. En vintersång som har fastnat totalt i min hjärna. Den lyssnar jag på och myser för fulla muggar. =)

Inga kommentarer: