torsdag 19 november 2009

Fånga en dröm

Skribent: Pia Ejeklint
Tema: Vad drömmer du om?
Redaktör: Therese Björck



Jag drömmer om att samla in ett hundratals ballonger och bara släppa upp dem,
se dem försvinna upp någonstans i himmelen och jag drömmer om att sitta där uppe på ett moln, kanske fånga en ballong när de passerar.
Jag drömmer om att gömma världens alla vassa kanter under bomull i vitt och rosa,
göra varje liten kant ofarlig så att ingen någonsin skulle kunna falla in och falla på, göra sig illa på någonting vasst.
Jag drömmer om att blåsa såpbubblor som aldrig aldrig går sönder och jag drömmer om hur de nuddar mina kinder innan de flyger vidare igen.
Jag drömmer om att göra allt ont till gott och allt mörker till ljus och jag drömmer om en utsträckt hand att fånga, om jag någonsin trampar snett och faller.
Jag drömmer om liv och om att leva, om kärlek och om att älska, om mod och om att våga, om styrka och om att resa sig efter varje fall (med den där utsträckta handen i min).



Foto: www.gettyimages.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg drømmer ikke om at ingen skal falle og slå seg, jeg drømmer om at alle skal ha noen til å trøste dem når de har slått seg! <3