måndag 29 juni 2009

Tema: Att bli vuxen




Hur många vuxenpoäng ger det att köpa en
studsboll ur en femkronorsautomat?



Den här veckans tema handlar om allt vad det innebär att bli vuxen, något som kan kännas både bra och dåligt. Att bli vuxen kan innebära att man äta godis mitt i veckan om man så vill, gå och lägga sig hur sent som helst samtidigt som man får privilegiet att deklarera, betala räkningar och skaffa medmerakort. När man blir vuxen och hur man blir det är olika för alla och kanske är det när det trillar in mer räkningar än inbjudan till födelsedagskalas som man kan sälla sig till skaran vuxna människor.
Mitt mål är att vara lagom vuxen och trots att jag blir äldre fortfarande behålla barnasinnet, mitt liv blir nog som allra bäst för just mig på så vis. Om jag känner vuxenheten smyga sig lite för nära så gör jag uppror genom att gå till lekparken och gunga, dansar till barnmusik eller köper en studsboll ur en femkronorsautomat. Samtidigt njuter jag av att ha fått det ansvar och att ha den frihet det innebär att få vara vuxen och bo själv i min egna lägenhet, även om det som allt annat har sina nackdelar ibland så överväger fördelarna nästan alltid nuförtiden.

Senare i veckan kommer vi här i bloggen kunna läsa en text av Pia Ejeklint och vill du själv skriva en text till veckans tema gör gärna det då det finns plats för en text till.



Margareta, redaktör.

Inga kommentarer: