lördag 27 juni 2009

Nästa sommar, del 3

Tema: Nästa sommar
Redaktör: Åsa Pehrsson
Skribent: Linnea Forsberg
















Nästa sommar;

Ska jag dricka saft och läsa böcker. Ligga på landet och spela fotboll och leva. Nästa sommar ska allt vara bra. Sådär, vardagsbra. Jag ska jobba lite, kanske varannan dag. Kanske jobba när det regnar och vara ledig när det är sol? Fast så blir det ju aldrig. Det regnar alltid när jag är ledig. Men det gör ingenting, jag tycker om regn. Lukten av våt asfalt gör mig lycklig.

Nästa sommar ska jag plugga, lära mig allt om världen och vara kulturell, och intellektuell. Och alldeles lagom.

Nästa sommar ska många hjärnspöken vara borta. Jag ska äta den glass jag tycker om. Och strunta fullkomligt i om det är gräddglass eller piggelin. Jag ska gå på konserter och dricka öl på uteserveringar efteråt. Fast jag tycker inte om öl. Jag tycker om vin. Och cola.
Nästa sommar ska jag inte oroa mig över all vårdpersonals semestrar. Jag ska veta att jag klarar mig själv. Jag ska vila, läsa, semestra, jobba, plugga och förstå.
Mig själv.

Inga kommentarer: