onsdag 24 juni 2009

Nästa sommar, del 2

Tema: Nästa sommar
Del 2
Redaktör: Åsa Pehrsson
Skribent: Sara Johansson


Nästa sommar
Jag har svårt för att drömma. Förmodligen bottnar det i en rädsla för att bli besviken. Och besviken har jag blivit många gånger, speciellt när jag var sjuk. Jag tänker på när anorexin satte stopp för skolplanerna, eller när bästa kompisen från den friska världen gång på gång ställde in sina besök till mig. När jag fick avslag på behandlingen eller när min egen förmåga att hantera mina problem helt enkelt inte räckte till.
Samtidigt blir ett liv utan drömmar och förhoppningar väldigt torrt. Därför ska jag öva nu, öva på att börja drömma igen.

Till nästa sommar drömmer jag om ett trevligt journalistjobb någon radio- eller tv-station. Jag tycker verkligen att det är världens roligaste yrke! Även om det är stressigt ibland och prestationsångesten hoppar på mig lite väl ofta så känns det fantastiskt att varje dag få gå till jobbet och lära sig något nytt, och möta mängder av olika människor som har intressanta saker att berätta.
Men jag är medveten om arbetet inte får bli allt, så om ett år hoppas jag att det kommer kännas bra att vara ledig också. Jag vill bli bättre på att göra ingenting och vara tryggare i mig själv. Sedan hoppas jag att det blir en sommar fylld av små, fina saker. Barfotapromenader, ligga på en brygga och höra vågorna slå och en hästmule mot kinden.
Nästa sommar….

1 kommentar:

Anonym sa...

Fin text! Känner igen mig så mycket.