lördag 14 juni 2014

Kampanj i Hässleholm

Redaktör: Jessica Andersson


Idag har SHEDO befunnit sig i Hässleholm för att informera om föreningen och prata självskadebeteende och ätstörningar. Det var jag och Anna som idag delade ut flyers och pratade med människor om dessa viktiga ämnen.

Jag mötte en kvinna som berättade att hon kände till en tjej som led utav ett självdestruktivt beteende. När jag berättade att det trots allt finns hopp och att det går att ta sig ur det så blev hon förvånad. Det är ett av många bevis på att mer information behövs. De flesta har nog någon gång hört talas om självskadebeteende, men jag tror att långt ifrån alla vet att man kan må bra igen. Att man kan ta sig förbi det jobbiga och få tillbaka ett liv där man mår bra och inte skadar sig själv. Vi på SHEDO har många bevis på det, och det kan vi alla behöva påminna varandra om. Att många människor tar sig förbi sin psykiska ohälsa och att ingenting är omöjligt!

1 kommentar:

Ann-Ki sa...

Min dotter är ett levande bevis på att man kan ta sig ur ett självskadebeteende, hon har varit skadefri i drygt 7 månader nu. Jag försöker precis som ni på Shedo att informera och berätta, det är det enda och bästa sättet att stötta och hjälpa sina medmänniskor. Även jag har mött människor som ställer sig frågande, därför ser jag det som ett "kall" att föra vidare kunskaperna jag har fått.