söndag 18 maj 2014

För ett friskare liv

Redaktör: Jessica Andersson

"I might not be there yet, but I'm closer than I was yesterday".

För visst är det så, för varje dag som går kommer jag närmare mitt mål, målet att bli helt skadefri. Men ingen har sagt att det är en enkel resa. Vissa dagar går bättre än andra och vissa dagar är kämpigare. Men att ge upp är inte längre ett alternativ. Nu har jag varit skadefri i 1 månad och en vecka och jag tänker fortsätta att vara skadefri, att steg för steg ta mig närmare fri(sk)heten.

Jag har 10 år av självskador bakom mig och jag tänker inte låta de åren bli fler. De resterande åren av mitt liv ska vara skadefria. Punkt slut.

Det går att bli fri(sk).
Det går att må bättre.
Det går att få ett rikt liv.
Det går att vinna över det sjuka.
Det går att få må bra.

Du kan! Jag kan! Vi kan!

Keep fighting!



- Pia Ejeklint 

Inga kommentarer: