tisdag 24 december 2013

God jul

Skribent: Jessica Andersson
 Tema: Jul
 Redaktör: Jessica Andersson

God jul alla SHEDO-följare! Hur har ni det idag? Jag vet att jul och andra högtider kan vara svåra och jobbiga när man mår dåligt. Jag har själv tyckt det under många år. Hur man gör för att hantera detta är nog väldigt individuellt. Men vi får försöka stå ut, för faktiskt så är det en dag som alla andra. Och julen går över snabbare än vad vi tror. Vi får försöka ha det så bra vi bara kan, vara rädda om oss och försöka hitta stöd i att vi är många som känner såhär.

Jag som bloggredaktör kommer finnas med er under dagen. Om det känns ensamt och jobbigt kanske det kan hjälpa att skriva av sig om sina känslor? Ni kan mejla era texter eller tankar på blogg@shedo.se så publiceras just dina ord under dagen. Det som kan hjälpa mycket är att få höra att man inte är ensam. Och det är ni inte, ingen av er. Det är många som har det svårt idag och mår extra dåligt. Men tillsammans klarar vi det, det vet jag! I våras skrev jag ett inlägg om jul och ätstörningar, om ni vill läsa det så finner ni det här.

Var rädda om er och god jul!



Foto: Mitt privata

Inga kommentarer: