lördag 30 november 2013

Jag tänker leva fullt ut

Skribent: Pia Ejeklint
 Tema: Att leva livet - inte bara överleva
Redaktör: Jessica Ahlbom

Det handlar mycket om att överleva, om att ta en dag eller bara en stund i taget och överleva just då. Det handlar mycket om att överleva allt det som känns svårt, ångest eller vad än det kan vara. Det handlar om att överleva pinsamma situationer och tråkiga stunder. Livet handlar mycket om att överleva men man får inte glömma bort att leva emellanåt, för om man inte lever också så tror jag inte att man orkar överleva de där andra stunderna heller.
Mitt liv har de senaste tio åren handlat väldigt mycket om att överleva min ångest, dag för dag, timme för timme. Men jag har levt också, haft bra stunder där livet verkligen varit underbart. Jag tror att jag tack vare att familj och vänner hjälpt till att hålla mig levande har orkat stå ut och överleva när det varit tungt.
Nu skulle jag säga att jag lever mer än jag överlever men det är en bit kvar tills jag lever fullt ut, men jag är på god väg! Sedan tror jag i och för sig att man alltid kommer ha kvar dessa stunder där man måste överleva, ta sig igenom. Det gäller nog för alla. Men mitt mål är att ta mig ur min sjukdom och leva fullt ut, inte bara överleva.

Inga kommentarer: