onsdag 15 maj 2013

På rätt väg

Skribent: Linda Martell
Tema: Att gå vidare
Redaktör: Jessica Ahlbom

Ja vad menas med att gå vidare?att gå vidare
Jag vet inte svaret på den frågan för min egen del, för jag är mitt i den delen av mitt liv då jag försöker hitta rätt väg att komma bort från ex Självskadandet, självmordstankar, Mardrömmar osv... Men jag tror att en väg att börja är att hitta rätt hjälp i ex Psykolog, Behandlingshem, Rätt Läkare osv! Jag har haft den turen att jag äntligen har hittat rätt Psykolog och Läkare för min del inom öppen psykiatrin men vägen dit har varit lång, tuff och bitvis väldigt svår då det inte är lätt att stå upp för sig själv mot Vården i Sverige!
Men efter många turer med olika mediciner och läkare, psykologer, grupper osv så fick jag nog!!Jag vågade äntligen ställa krav på vad jag kände att jag behövde och efter 1 års "bråkande" så känner jag att jag har hittat rätt hjälp! Människor som är utbilldade och som jobbar för att hjälpa mig, inte trycka i min nya piller och säga att man inte ska se bakåt utan bara framåt....
Ledsen men det fungerar inte för alla, ibland så måste man få öppna "pandoras ask" och möta sina väl dolda demoner och låta dom komma till ytan och prata om det som varit och fortfarande äter upp en inifrån!
Visst gör det ont och är en smärtsam resa men för min del så stärker den mig varje gång jag vinner mot mig själv och kan inse att det var vist inte mitt fel det som hände, jag var 13 år och gjorde vad jag kunde för att överleva! Så jag tror att för min del så har resan tillbaka börjat och det kommer bli en ordentlig resa men när jag kommer i mål så kommer jag stå som en vinnare, starkare och med en tro på mig själv! Jag hoppas att det blir så och mitt mål är ATT det ska bli så!
Kämpa på alla som har det tufft oavsett på vilket sett, det kommer en dag då allt börjar vända och visst kommer det bakslag och uppförsbackar men när man har tagit sig igenom och över så har man både kommit en bit på vägen och vunnit en liten seger som kommer bli ett OS-GULD när man är i mål! Kram till alla kämpar!

Inga kommentarer: