måndag 27 maj 2013

An Attitude of Gratitude!

Skribent: Maria Tema: Empowerment 



Tänk om när du vaknade i morse och gick för att tända ljuset, insåg att det faktiskt inte fann någon strömbrytare, bara en betongvägg. Det fanns ingen glödlampa heller, inget rinnande vatten i kranen och ingen el till kaffekokaren för att göra den där goda koppen kaffe som du så bara MÅSTE ha för att vakna.

Du skulle förmodligen stå där ganska handfallen och förvånad eftersom ingen av dessa enkla, vardagliga saker fanns. Det. Skulle. Suga!

Och med dessa tankar inser du att det finns en hel del som du tar för givet och en hel del att vara tacksam för, dagligen. Bortom den otroliga familj och de vänner du kanske har i ditt liv som förhoppningsvis bidrar till att stödja och uppmuntra dig, finns det en miljon andra små saker att vara tacksam för!

Jag gör min tacksamhetslista nästan varje dag kväll eller morgon. Att skriva den har en magisk inverkan på mig. Den gör mig mer ödmjuk, mindre girig, fyller mitt hjärta med glädje, gör mig mer avslappnad ... ja listan på positiva effekter kan göras lång.

Så här ser min lista ut idag:

Jag är tacksam för:

Den vackra promenad i parken med min vän Lena.

För solen som skiner.

För alla mina lärare.

För alla mina nyfunna vänner på Drivhuset.

För min hälsa.

För min vackra och stark kropp som tillåter mig att göra alla möjliga roliga saker.

För att vakna upp och att kunna se havet från mitt fönster varje morgon.

För teknik och sociala medier.

För att jag får förmånen att skriva här för er :)

Jag uppmuntrar er att testa att skriva en tacksamhets lista och se hur det känns. Kanske gillar du det lika mycket som mig och börjar skriva en varje dag.

Ösnkar en underbar vårkväll.
Maria

Inga kommentarer: