torsdag 25 augusti 2011

Vardagslyx - att kunna njuta av det enkla.

Skribent: Catarina Carleson
Tema: Vardagslyx
 Redaktör: Emelie Jonsson
Vardagslyx är för mig, att kunna njuta av det enkla.
I dagarna, nu så börjar plommonen i min trädgård att mogna. Jag har gula plommon, vet inte namnet på sorten men de mognar lite senare än sina röda släktingar. Att kunna plocka dessa "godingar" direkt från trädet och äta dem direkt är kanske inte någonting som man associerar till just lyx. Men det gör jag.

Andra "självklara" saker som också är ren njutning är att sitta med näsan mot solen och dricka en kopp tea eller kaffe. Naturen ger mig mycket välmående i vardagen. Jag tar ofta långa promenader med min hund och skogsrundorna fungerar healande för mig, jag känner att naturen ger kraft.

Att dessutom plocka kantareller som har varit lätt att hitta i år - komma hem och steka dessa och lyxa till det med en "kantarellmacka" på kvällen för att sedan sätta sig med en bra bok eller ett korsord är helt underbart.

Det finns många små "vardagslyx" varje dag, det gäller bara att se dem och njuta av dem!

foto: weheartit.com

Inga kommentarer: