onsdag 24 augusti 2011

Onsdag - varför inte bjuda hem några?

Skribent: Emelie Jonsson
 Tema: Vardagslyx
 Redaktör: Emelie Jonsson

Mitten på veckan. Hur skulle man kunna lyxa till denna onsdagen?
Varför inte bjuda hem några kompisar eller några andra som står dig nära. Laga en fin måltid, ja varför inte köra på tre rätters för att helt lyxa till det? Nej, det behöver inte vara så komplicerat. Men att bjuda hem några för att kanske laga mat tillsammans, eller bara sitta och hänga i soffan och starta en film. Bara mysa och känna att man faktiskt är älskad.

Jag brukar ibland när jag känner mig bortglömd eller liten och ensam åka hem till mina föräldrar. Krypa upp i deras soffa och se på några filmer tillsammans med Mamma och Pappa. Då känner jag mig genast lite bättre till mods. Jag vet egentligen inte varför, men man känner att man då faktiskt har några som bryr sig om en. Att man behövs. Man är älskad. Och man kanske känner att livet inte är så farligt att leva trots allt.


foto: weheartit.com

Inga kommentarer: