måndag 22 augusti 2011

Måndag - vad kan du göra för att lyxa till det en måndag?

Skribent: Emelie Jonsson
Tema: Vardagslyx
Redaktör: Emelie Jonsson



Starten på en vecka kan kännas ganska jobbig - så är det i alla fall för mig.
Så varför inte lyxa till det lite och få känna att en måndag kan faktiskt också vara bra.

Så idag lyxar jag till det med att snart cykla iväg till en kompis för att umgås och laga mat tillsammans.
Det tycker jag är lite av en vardagslyx och jag bryter mönstret med att bara gå hemma och skrota.

När man är hemma. Kanske är sjukskriven och inte har någonting planerat på veckorna förutom olika behandlingar osv. så behöver man få dessa stunder som man kan lyxa till det lite och komma hemifrån.
Därför är jag glad att jag idag kan ta cykeln till min kompis och hänga där resten av kvällen.


så här hade ju inte varit fel att kunna spendera en måndagskväll.
foto:weheartit.com

Vad gör ni för att få in lite vardagslyx i tillvaron? Har ni några tips?


Inga kommentarer: