måndag 20 juni 2011

Varningssignaler

Skribent: Emelie Jonsson
 Tema: Varningssignaler på att någonting inte stämmer
 Redaktör: Emelie Jonsson

Under denna veckan tänkte jag försöka rikta mig till anhöriga, vänner och andra som är i nära kontakt till någon som inte mår bra. Vad finns det för "varningssignaler" som visar att någonting inte riktigt stämmer?
Hur kan man som anhörig hjälpa och inte skjälpa?

Jag vet att det säkerligen finns många anhöriga där ute som står med höjda ögonbryn, gråt i ögonen och en känslan av förtvivlan över att sin närstående inte mår bra och kanske undrar vad man ska göra.

Så jag tänkte i veckan ta upp lite varningssignaler, och försöka skriva från min sida vad jag vet och hur jag tänker kring hur andra kan hjälpa.

Men vad vet ni? och har ni någonting att dela med er av när det gäller den här veckan?
Tveka inte på att skicka in en text. Kan vara något om hur ni känner/kände när era nära anhöriga fick veta om att ni mådde dåligt, eller om det finns någon anhörig där ute så kan ju ni alltid skriva något om hur ni märkte att något var fel och hur ni tog tag i det.

Alla texter är välkomna. shedo.blogg@gmail.com

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Vilket bra tema - jag ser fram emot att få hjälp att tyda varningssignaler. Är mamma till en dotter med självskadebeteende.
// Katarina