onsdag 1 juni 2011

Och mitt leende visste inga gränser

Skribent: Hanna Pilbom
 Tema: Det som får oss att le för ett ögonblick eller två
 Redaktör: Emelie Jonsson
Jag älskar musik och något av det bästa man kan uppleva är härliga live-konserter. Högst upp på listan står självklart grymma rock-konserter! Tänk att stå mitt i ett hav av människor framför en scen. Man väntar och väntar och väntar. Först ska förbandet spela sina låtar, sedan är det ytterligare en stund av väntan och till slut drar konserten igång - och det är där och då det magiska börjar. Den underbara magiska känslan av att uppleva musik live - musiken kommer så nära att man blir ett med den. Glädjehopp och glädjeskrik. Weeiiooo weeiiooo!


foto: Hannas privata


Den något suddiga bilden ovan är tagen precis efter Blindsides konsert på Frihamnspiren under EM-festen i Göteborg i augusti 2006. Den konserten kommer jag aldrig att glömma. Det var första gången jag och min yngsta syster Karoline såg Blindside live och vi stod och väntande framför scenen i ett par timmar innan konserten började. Sen, när Blindside till slut började spela den där augustikvällen, blev jag så tagen av lycka att glädjetårar strömmade nerför mina kinder. Och mitt leende visste inga gränser.

Inga kommentarer: