torsdag 26 maj 2011

Smink och håruppsättningar

Skribent: Emelie Jonsson
 Tema: När kreativiteten tar över
 Redaktör: Emelie Jonsson

Som jag skrev tidigare i veckan så finns det många saker jag kan göra för att få bort kliandet i fingrarna efter att göra något kreativt. Men i detta inlägg tänkte jag fokusera på smink och hår.

Något jag brukar göra när jag känner att jag behöver göra något kreativt är att sätta mig ner vid mitt sminkbord och bara skapa helt enkelt. Jag testar ett nytt sätt att sminka mig på, testar olika färger och bara har kul med smink helt enkelt. Jag älskar färger och att testa nya sminkkunskaper.

Ibland kan jag söka på internet efter något nytt att testa, vissa bloggare brukar lägga upp videobloggar om olika sminktips som jag ibland brukar testa. Och det är alltid kul att prova något nytt med både smink, men också håruppsättningar. Visst är det tråkigt att se ut precis likadan varje dag - precis samma make-up, och håret precis likadant. Så brukar det vara för mig i alla fall. Så det är kul att prova något nytt och testa olika saker för att se om man passar med det nya.

Varför göra samma sak med håret varje dag, när man kan testa så många nya saker. Både extrema men också helt vanlig vardagslook.

Här får ni lite inspiration från weheartit.com




Inga kommentarer: