måndag 9 maj 2011

Det blir bättre

Skribent: Emelie Jonsson
 Tema: Det blir bättre
 Redaktör: Emelie Jonsson

Jag har tänkt och tänkt igen, funderat över veckans tema ett bra tag. Men så igår kväll när jag satt och kollade på tv3s program "Det blir bättre", där olika kända personer berättar om sina svåra tider.

Igår var det Linda Lampenius som berättade om sin tid med olika ätstörningar och jag blev berörd och grät i röda fåtöljen här hemma. Och det sista hon sa i sitt tal var "Ni som lyssnar nu och lider av samma sak som jag gjorde i flera år. Ni är just nu Linda, men lova mig att ikväll gör något ni aldrig gjort förut. Det blir bättre, det lovar jag."

Så efter detta fick jag förslag till veckans tema. Är det någon som vill dela med sig av en text med inriktning "Det blir bättre". Någon av er som varit sjuk, men blivit fri. Eller någon som varit med om något, men det blev bättre. Det kanske också finns någon där ute som är på god väg att "bli bättre".

Denna veckan ska vi inspirera och ge hopp till alla här ute om att det faktiskt blir bättre.
Skicka gärna in era texter till shedo.blogg@gmail.com, alla texter är välkomna!

1 kommentar:

Elin sa...

Underbart tema! Såg också på Det blir bättre i söndags, och jag kan säga som så att du var inte den enda som grät... Lina Lampenius berörde djupt med sitt tal. jag kände direkt att det här borde alla som lider av någon sorts ätstörning, eller ja, alla som mår dåligt, få lyssna på.

Som sagt, väldigt bra tema! Om jag hinner så ska jag försöka skriva ihop någonting...