torsdag 21 april 2011

Sommaren är då jag känner att jag lever

Skribent: Emelie Jonsson
 Tema: tankar inför sommaren
 Redaktör: Emelie Jonsson

Jag har en favorit årstid och den är på väg att komma hit. Det närmar sig sommar och det är då jag vaknar till liv och det är mycket som känns så mycket enklare. Det finns sina nackdelar med sommaren också då det är varmt och man går utan sin långärmade tröja som är en trygghet för att dölja sina ärr. Men jag lär mig att acceptera det jag gjort och jag ska lära mig att kunna gå med kortärmat när jag vill.

Men nog om det. Sommaren är min favorit årstid, man kan umgås med kompisar långt in på natten, man kan vara ute mycket, man kan ta fram löparskorna och springa utan att riskera att halka på is eller grus. Man kan också sitta på en filt i en park och bara njuta av solstrålarna som ler mot en.

Jag blir gladare när solen tittar fram, och jag älskar att få lite färg på näsan. Att sitta nu såhär i början av våren vid en solvägg med solglasögonen på så känner man en för smak av det som komma skall.

Här i småstaden där jag bor har de flesta kommit ut från sina iden, och cyklar omkring sommarklädda och sitter i parkerna här omkring och umgås med nära och kära.

Det här njuter jag av och därför ska jag nu stänga av datorn för att gå ut i det fina vår vädret som jag hoppas håller i sig länge. Men sen vill jag ha sommar med mycket sol och värme.

Hur vill ni ha eran sommar?


foto: weheartit.com


Inga kommentarer: