måndag 28 februari 2011

Äntligen, människor på rätt ställe

Skribent: Emelie Jonsson
 Tema: Vården som hjälper
 Redaktör: Emelie Jonsson

Efter att ha blivit skickad hit och dit till olika psykologer, mottagningar och efter att ha varit på ett x antal bedömningssamtal så var jag nära på att ge upp. För att efter 2 års försök att få rätt hjälp men bara blivit vidareremitterad så blev jag bara ännu mer deprimerad - var jag verkligen inte värd någon hjälp?

Jag har fått möta personer som jag undrar varför de jobbar inom vården, och jag trodde helt enkelt allt jag för alltid skulle få gå utan någon direkt hjälp. Men efter det sista “vi kan tyvärr inte ta emot dig här” så tog jag en sista chans att en gång för alla få den rätta hjälpen - och där fanns verkligen människor som jobbar på helt rätt ställe och hjälpen var den rätta för mig.

Jag fick alltså efter två års väntan äntligen rätt hjälp på dagsjukvården och jag som har träffat mycket personal inom psykvården kan säga att här finns de bästa jag träffat på.

Så genom denna veckans tema och detta blogginlägg vill jag hylla mina kontaktpersoner som har fått mig en bit på rätt väg och jag mår bättre än vad jag gjort de senaste 8 åren. Förut såg jag bara mörker, men nu tack vare så fina människor som hjälpt mig så kan jag se små ljusglimtar och mörkret försvinner mer och mer för varje dag som går.

Så tack Å och B för att ni stöttar och tror på mig.

Inga kommentarer: