fredag 21 januari 2011

Först på listan står min käre far.

Skribent: Catarina Carleson
Tema: Om du fick träffa vem som helst
Redaktör: Elin M. Liljeholm





Vilken häftig tanke! Att få önska sig att träffa vem som helst!
Allra helst skulle jag vilja träffa min pappa igen. Han gick vidare från detta livet för ett och ett halvt år sedan ungefär. Att ha honom framför mej igen, att kunna prata med honom igen, att kunna ge honom en kram, att kunna klappa hans lite håriga hand... Det vore ju det allra allra bästa!!!

Långt efter det på listan kommer tanken på att få träffa storheter som Jesus och Elvis, kanske författare som Moa Martinsson, Astrid Lindgren vore också roligt att träffa, för att inte tala om intressant!
Eller varför inte ta tillfälle i akt och träffa min mormors mormors mor? Det vore väl också väldigt väldigt häftigt!
Av de människor som lever idag skulle jag gärna vilja träffa människor från ett favoritforum (www.alternativ.nu)  som jag inte träffat irl (in real life), men som jag "pratat" mycket med på chatten på forumet. Andra som jag skulle vilja träffa är Hans Alfredsson, Bruce Springsteen, Bono, ja och en massa andra storheter.

Listan kan göras lång. Riktigt riktigt lång, men de människor jag har i min omgivning, som jag verkligen träffar,  är alla jätteintressanta så jag misströstar inte ;)


Inga kommentarer: