onsdag 6 oktober 2010

Varför vi ska kämpa vidare.

Skribent: Linda Adolfsson
Tema: Motivation i kampen
Redaktör: Linda Adolfsson

Den här veckans tema handlar om vad som får varje individ att kämpa vidare när det är svårt. 
Vad får dig att gå upp ur sängen en dålig dag? Vad motiverar dig att kämpa dig ur en depression? 
Är det något i framtiden du längtar efter? En annan överlever som inspirerar också dig att kämpa vidare? En vän? Något i nuet som ger dig motivation? Vad får dig att kämpa vidare? 
Det finns så mycket att kämpa för. Det finns så mycket vi inte vet något om. 
Vart vill just du med ditt liv? Om du fick önska fritt?

Imorgon publicerar jag en text jag skrev i somras om hur jag mötte en grupp individer med samma livssyn som mig. Om hur de fick mig att aldrig ge upp trots mörkaste mörker. Hur jag blev en del av dem och för alltid kommer att vara.

Skicka in din text till blogg@shedo.org och kom ihåg att det inte alltid behöver följa temat. 
Skriv om det just du har på hjärtat och vill förmedla till andra.

1 kommentar:

Emelie sa...

Vilket bra tema Linda :)
Hoppas på att få läsa många härliga texter.